خدمات

نقشه UTM (یو تی ام) یا نقشه شمیم سند تک برگ،هزینه نقشه UTM شمیم چقدر است؟

دسته: خدمات

نقشه یو تی ام سند تک برگ به نقشه ای اطلاق می شود که در آن مختصات دقیق جغرافیایی یک ملک تعیین شده و همه اندازه گیری ها با استفاده از دوربین های پیشرفته انجام می شود.

بررسی کاربرد های نقشه utm:

با استفاده از این سندها می توان ملک هایی که دارای سند قولنامه ای، بنچاقی، دفترچه ای و… بوده را تبدیل به سند تک برگ کرد.

معتبر ترین سند قانونی، سند تک برگ است

در حال حاضر سند تک برگ بیشترین اعتبار را در مراجع قانونی دارد. بدین ترتیب مراجعه به دفاتر مهندسی برای تهیه نقشه یو تی ام سند تک برگ بسیار بیشتر از قبل شده است.

نقشه یو تی ام سند تک برگ حاوی مختصات مکانی ملک است و هر ملک دارای یک مختصات معین می باشد. بدین ترتیب امکان ثبت دو سند برای یک ملک از بین می رود.

اگر دنبال مشکلات کمتری هستید حتما به فکر نقشه utm  باشید.

این سیستم کمک می کند تا مشکلات کمتری در معاملات ملک و املاک برای افرادی که تجربه زیادی در این حوزه ندارند، به وجود آید.

نقشه utm سند تک برگ را می توان یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از کلاهبرداری دانست. زیرا در این صورت تنها یک سند به نام یک فرد مشخص برای یک ملک صادر می گردد.

بیشتر بخوانید:

نحوه تفسیر عکس هوایی.

هزینه نقشه یو تی ام
نمونه نقشه UTM

به چه روش هایی می توان تهیه نقشه یو تی ام سند تک برگ را تهیه کرد؟

سه روش مختلف برای تهیه نقشه یو تی ام سند تک برگ مورد استفاده قرار می گیرد. از این سه روش با توجه به انتخاب مالک و همچنین تجربه و نظر کارشناس نقشه برداری، یک روش برای تهیه نقشه utm سند تک برگ مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به معرفی این سه روش پرداخته می شود تا همه افراد با آنها آشنایی نسبی پیدا کنند.

1. استفاده از دوربین نقشه برداری برای نقشه UTM

دوربین های نقشه برداری توتال استیشن ابزار نقشه کشی برای این روش محسوب می شوند.

در این روش ابتدا با استفاده از توتال استیشن برداشت صورت می گیرد سپس با استفاده از نقشه های 1: 2000 سازمان نقشه برداری در سیستم مختصات یو تی ام جانمایی می شود.

پس از نقشه برداری با استفاده از این دوربین ها، نرم افزارهای مخصوصی لازم است تا بتوان نقشه را با مقیاس های بزرگ مثل 1:2000 جانمایی کرد.

بیشتر بخوانید :نحوه خرید عکس هوایی چگونه است.

توتال استیشن یکی از ابزار تهیه نقشه UTM
توتال استیشن یکی از ابزار تهیه نقشه UTM

2. استفاده از جی پی اس دو فرکانسه

معمولا این جی پی اس به شمیم متصل است و نقشه بردار به راحتی می تواند وضعیت یک ملک را مشخص نماید.

در این روش با استفاده از جی پی اس دو فرکانسه چهار گوشه ملک برداشت می شود. پس از برداشت چهار گوشه ملک، با استفاده از نرم افزار مخصوص، ترسیمات مربوط به ابعاد و اندازه ملک مشخص خواهد شد. پس از این کار جانمایی نقشه انجام می شود. بهتر است نقشه یو تی ام سند تک برگ توسط مهندس عضو نظام مهندسی تهیه شود تا بتوان از مهر و امضای با اعتبار آن استفاده کرد.

3. ترکیب روش استفاده از دوربین و جی پی اس دو فرکانسه

معمولا این روش دقت کار را بسیار بیشتر از دو روش قبلی می کند. معمولا در مکان هایی که شکستگی زیادی وجود داشته باشد و مواردی که درخت های زیاد در منطقه وجود دارد، این روش کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت.

تلفیق دوربین توتال استیشن و جی پی اس چند فرکانسه کار را برای نقشه بردار بسیار راحت کرده و از طرفی کیفیت و دقت نقشه نیز بیشتر می شود.

نقشه UTM یا نقشه شمیم:

در حقیقت این دو یک عمل و عبارت هستند.

نقاط ملک قبل از ترسیم باید در سامانه شمیم که مربوط به سازمان ثبت اسناد و املاک است انالیز گردد تا دقت بیشتری داشته باشند.

هزینه نقشه utm یا نقشه شمیم با چه عواملی مشخص می شود؟

عوامل بسیار زیادی در هزینه انواع نقشه یو تی ام موثر است که ممکن است برخی از افراد با این عوامل آشنایی نداشته باشند. به همین خاطر در این بخش به طور کامل این عوامل مورد بررسی قرار می گیرند.

مشخص ترین عامل : متراژ ملک

اولین عامل تاثیر گذار در هزینه نقشه یو تی ام، متراژ ملک است. برای هر متر مربع هزینه ای در نظر گرفته می شود که آن هزینه در متراژ کل ضرب می شود. بدین ترتیب هر چه متراژ ملک بیشتر باشد، هزینه نقشه یو تی ام نیز افزایش می یابد.

کاربری ملک باعث ارزان تر شدن یا گران تر شد هزینه نقشه یو تی ام می شود

نوع کاربری ملک از دیگر عوامل موثر در هزینه نقشه یو تی ام می باشد. نقشه یو تی ام سند تک برگ برای املاکی که کاربری تجاری و مسکونی دارند، با هم تفاوت دارد. همچنین تهیه نقشه یو تی ام برای زمین کشاورزی از املاک تجاری و مسکونی کمتر است. بدین ترتیب نوع کاربری ملک اهمیت بسیار زیادی داشته و بر روی هزینه نقشه یو تی ام تاثیر زیادی دارد.

اگر به ملک تان دسترسی خوبی وجود ندارد هزینه تان بالا تر می رود

اینکه ملک در شهر باشد یا در روستا و همچنین ملک هایی که در دشت و بیابان قرار دارند، همه با یک قیمت مشخص نقشه برداری نمی شوند. معمولا هر چه دسترسی به ملک دشوار تر باشد، هزینه نقشه یو تی ام بیشتر می شود.

در حالت کلی نقشه برداری یو تی ام برای املاک جهت اخذ سند مالکیت و ماده 147 و 148 مسئله ای حساس و نیاز به دقت زیاد می باشد.

به همین خاطر تجهیزات بروز می خواهد پس در هنگام سفارش این کار حواستان به قیمت های خیلی پایین شک کنید زیرا در اخر مشکلات زیادی برای خودتان پیش خواهید آمد.

نقشه یو تی ام چیست؟

به نقشه کاداستری که معمولا عرصه ملک را برداشت می شود نقشه utm می گویند.

هزینه نقشه utm چقدر است؟

هزینه نقشه یو تی ام به موارد مختلفی بستگی دارد که در مقاله عنوان شده است.

نقشه شمیم چیست؟

همان نقشه یو تی ام است که با استفاده از سامانه شمیم اداره ثبت برداشت شده است.

نقشه زمین کشاورزی چگونه برداشت می شود؟

تیم آرکا با کمترین هزینه آماده برداشت این نوع نقشه ها است.

4.6/5 - (103 امتیاز)
مطالب مشابه
خرید عکس هوایی و نقشه هوایی تز سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی

خرید عکس هوایی و دریافت نقشه هوایی از سازمان نقشه برداری وسازمان جغرافیایی

چگونه عکس و نقشه هوایی  تهیه کنیم؟ امروزه با وجود موارد حقوقی مربوط به املاک و زمین های مختلف نیاز به نقشه و عکس هوایی بیشتر شده است . افراد مختلف به دنبال عکس های هوایی سنوات مختلف می باشد.…
خواندن مطلب
کارشناس تفسیر عکس هوایی و ماهواره ای کیست

نحوه تفسیر عکس هوایی و ماهواره ای-معرفی کارشناس تفسیر

رشته نقشه برداری مجموعه ای از علوم مختلف است که برای تهیه نقشه لازم است. تفسیر عکس هوایی و ماهواره ای یکی از این علوم است که بیشتر بر مبنای تجربه بوده و بسیار بحث چالش برانگیزی است. تفسیر عکس…
خواندن مطلب

12 دیدگاه. Leave new

  • حسین اسلامی
    دسامبر 28, 2021 7:10 ق.ظ

    سلام من بابت گرفتن سند روستایی که به نام خانم بنده است بیش از 800هزار تومان هزینه کرده ام که دویست هزار تومان آن به حساب دهداری است بدون اینکه در روستا کاری انجام دهد الان پیام داده برای شمیم سند خانه همسرتان باید 150000تومان واریز کنید مسئول ندارد بنیاد مسکن اینقدر بی درو دروازه است دنیا کل زمین های اوقاف دیوار کشیده دارد می فروشد هیچ جا صاحب ندارد حتی اوقاف بیاید جلو این کارها بگیرید

    پاسخ
  • ممنون از ارائه بهترین خدماتتون

    پاسخ
  • سلام برای ملک مخروبه قدیمی در تهران با سند منگوله دار به مساحت 2000 متر که در سند قید نشده نیاز به نقشه برداری یو تی ام برای اخذ سند تک برگ دارم.
    لطفا هزینه نقشه برداری مورد قبول اداره ثبت اسناد را برای انجام کار اطلاع دهید.

    پاسخ
    • سلام برای بررسی دقیقتر لطفا تماس بگیرید.

      پاسخ
    • سلام
      ۱۵ هکتار زمین کشاورزی در روستا داریم که بیش از ۸۰ ساله در غصب و تصرف بوده و حال ما نقشه یو تی ام میخواهیم تهیه کنیم ولی بعد اینکه به مهندس کارشناس دادگستری جهت تهیه نقشه مراجعه کردیم گفتند که ما با تهیه نقشه utm به سند تک برگ نمی رسیم. الان تعیین تکلیف زمین ما چطور میشود پس چطوری اثبات مالکیت کنیم ؟

      پاسخ
  • مظفررستم پور
    جولای 6, 2022 1:21 ق.ظ

    سلام
    قبلا باشما تماس نداشتم- ودیگاهی ارایه نکرده ام
    فقط خواهشمندم جهت اجرا برای ملک مخروبه قدیمی در تهران با سند منگوله دار به مساحت 2000 متر که در سند مساحت قید نشده و نیاز به نقشه برداری یو تی ام برای اخذ سند تک برگ دارم هزینه نقشه برداری مورد قبول اداره ثبت اسناد را برای انجام کار اطلاع دهید. باسپاس

    پاسخ
  • سلام،
    نحوه دریافت UTM چهارگوشه زمین از روی سند تک‌برگ چگونه هست؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
  • آقا من نقشه شمیم زمین رو بردم اداره ثبت برای گرفتن سند ، میگن تداخل داره با یه زمین دیگه بنظرتون چکار باید کرد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نحوه تفسیر عکس هوایی و ماهواره ای-معرفی کارشناس تفسیر